Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012

Σταματήστε να σκοτώνετε τα όνειρα των παιδιών μας


Θα ήθελα να προβληματίσω τα MEDIA (και όχι μόνο),   τα οποία αγγίζουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τους νέους αλλά και γενικότερα όλους με όσους έρχονται σε επαφή οι νέοι σήμερα.  Αυτούς τους νέους που έχουν τελειώνουν το Λύκειο και θέλουν να πάρουν μια θέση σε ένα Πανεπιστήμιο, αυτούς που έχουν τελειώσει το Πανεπιστήμιο και θέλουν να συνεχίσουν για το μεταπτυχιακό τους ή ακόμη για οποιοδήποτε νέο ο οποίος απλά έχει τελειώσει τη μέση εκπαίδευση.

Η λέξεις που αντηχούν ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ - νυχθημερόν  από όλα τα MEDIA – και  ιδίως τα ηλεκτρονικά είναι οι

  - Μνημόνιο, στάση πληρωμών, μείωση μισθών, ανεργία, αύξηση ανεργίας, συνταξιοδοτικό, κυρώσεις, εξώσεις, δάνεια, τράπεζες, αισχροκέρδεια, μέσο, μίζες,  κόμματα, εκλογές, υποψήφιοι και πολλές άλλες… πήρατε το νόημα – ελπίζω φυσικά..

Όλα τα πιο πάνω έχουν ΑΜΕΣΗ σχέση με την ΠΟΛΙΤΙΚΗ και με τους ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ
Φανταστείτε αυτούς τους νέους (και ΟΧΙ μόνο νέους αλλά και τον περισσότερο κόσμο) να βομβαρδίζονται καθημερινά με αυτά.  Η κοινή λογική μου λέει ότι

·         Μειώνεται στο ΝΑΔΙΡ το ενδιαφέρον τους για να δημιουργήσουν , να καινοτομήσουν
·         Η απαξίωση της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ και των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ αυξάνεται αφού ΔΕΝ κεντρίζει πλέον το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων (αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια)
·         Το πιθανότερο είναι ότι η ΑΠΟΧΗ στις εκλογές του Φεβρουαρίου 2013 θα είναι αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες προεδρικές
·         Στο μυαλό όλων επικρατούν σκέψεις όπως «Τι να σπουδάσω; Τι να προσπαθήσω ;αφού ότι και να κάνω δεν θα γίνει τίποτα θετικό..», «Έχει κρίση, δεν μπορώ να κάνω και τίποτα»

Σας παρακαλώ θερμά όπως σταματήσετε να δίνεται τόση σημασία στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ και να ξεκινήσετε να δίνεται σημασία και σε τόσα άλλα γίνονται τριγύρω μας (ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ) ή θα έλεγα καλύτερα οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ να ξεκινήσουν να ασχολούνται και με άλλα πράγματα εκτός ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.  Τώρα θα μου πείτε.. « και σε ποια θα δίνουμε σημασία;» - και εγώ με τη σειρά μου σας ερωτώ

Πόσες φορές τον τελευταίο καιρό έχετε ασχοληθεί (ΚΑΙ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ (και όχι μόνο!) με
  • Κάποιους νέους επιστήμονες που διοργανώνουν EVENTS για καινοτομία - startups
  • Κάποιους άλλους που συμμετέχουν σε ερευνητικά προγράμματα διεθνούς εμβέλειας
  • Δεν μιλώ μόνο για ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ και καθηγητές – μιλώ για ιδιωτικές ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ από κάποιους που ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ και ΘΕΛΟΥΝ να δημιουργήσουν, να πρωτοπορήσουν, να βάλουν και αυτοί το λιθαράκι τους για την ανάπτυξη της Κυπριακής Οικονομίας
  • Κυπριακές Εταιρείες που έχουν τα δικά τους ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ προϊόντα και υπηρεσίες
Επίσης
  • Προγράμματα  (Τηλεόραση κλπ) και συμβουλές για επιχειρήσεις για το πώς βγουν κερδισμένες από αυτή τη κρίση
  • Παραδείγματα άλλων χωρών και εταιρειών που τα καταφέρνουν


Τώρα θα μου πείτε «Μα πως θα υπάρξει ανάπτυξη αφού …….; »  και σας ερωτώ «Πιστεύετε ότι η ΑΝΑΠΤΥΞΗ θα έρθει μόνο με τις ενέργειες οποιαδήποτε Κυβέρνησης ή η ανάπτυξη θα έρθει με τις ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ του κάθε μικρομεσαίου, της κάθε επιχείρησης να δημιουργήσει και να κάνει τις αλλαγές που απαιτούνται μέσα στο  ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ανταγωνιστικό περιβάλλον». Η απάντηση φυσικά είναι ότι και τα δυο χρειάζονται. 

Στη συνέχεια θα μου πείτε «Μα πως θα γίνει η ανάπτυξη αφού οι Τράπεζες χρήματα ΔΕΝ μας δανείζουν;”

·         Θα ήθελα να ερωτήσω πόσο εύκολο ήταν (και πριν από την κρίση) για κάποιο νέο να ξεκινήσει από το μηδέν τη δική του επιχείρηση; Ποιος θα του έδινε τα λεφτά; Οι τράπεζες; ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ; Εκείνοι που πάντα χρηματοδοτούν τον κάθε ένα που θέλει να ξεκινήσει είναι οι 3F (Friends, Fools, Family) – Οι Φίλοι, κάποιοι «τρελοί» και φυσικά η ίδια η οικογένεια. Φυσικά υπάρχουν και αρκετά ΑΝΕΝΕΡΓΑ λεφτά (Κύπριοι Επενδυτές) οι οποίοι είναι σε θέση να ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ (ΟΧΙ μόνο στην οικοδομική βιομηχανία και τον τουρισμό) αλλά σε κάτι καινοτόμο το οποίο μακροπρόθεσμα θα τους φέρει περισσότερα κέρδη.

·         Τι συμβαίνει με ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ σε κάποια κρίση;  (δίκη μου  - απλοϊκή ερμηνεία)
o   Γίνεται Αναδιανομή των ΧΡΗΜΑΤΩΝ και του ΠΛΟΥΤΟΥ
o   Μεταξύ των διαφόρων χωρών  (Ελλάδα, Ισπανία, Κύπρος--> Γερμανία)
o   Μεταξύ των κατοίκων κάποιας χώρας (Φτωχοί, Μεσαίοι--> Πλούσιοι)

Είναι Δεδομένο ότι αυτοί που βγαίνουν ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ είναι εκείνοι που είναι καλύτερα ΟΡΓΑΝΩΝΕΝΟΙ και έχουν μια γενικότερη σωστή αντίληψη της οποιαδήποτε κατάστασης, εκμεταλλευόμενοι τις ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ των άλλων.

Χαρακτηριστικό είναι και το Βιντεάκι  του YOUTUBE “ICH BIN EIN BERLINER UK”  που ετοιμάστηκε από μια χώρα που και αυτή έχει παρόμοια προβλήματα με εμάς την Πορτογαλία.

Εκείνο που πρέπει να ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ είναι ότι μετά την είσοδο μας στην ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ¨ΕΝΩΣΗ όλες οι Κυπριακές επιχειρήσεις έχουν να ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ αντίστοιχες ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ (σε κάποιο βαθμό)  . Δυστυχώς οι ΚΥΠΡΙΑΚΕΣ επιχειρήσεις ΔΕΝ προσπάθησαν να γίνουν ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ, εκείνο που έκαναν είναι να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που έκαναν και οι παππούδες τους. Να θεωρούν ότι έχω «καλό» –Προϊόν, και το πουλώ.

 Σήμερα για να πετύχεις κάτι (Σε ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ και σε ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ) πρέπει
  • ·         Να έχεις ένα ΚΑΛΟ καινοτόμο ΠΡΟΙΟΝ
  • ·         Να το έχεις σε καλή τιμή
  • ·         Να το προσφέρεις την κατάλληλη στιγμή στην αγορά
  • ·         Και φυσικά να έχεις την σωστή Δικτύωση για Προώθηση του προϊόντος

Πρέπει με κάθε τρόπο να ΠΡΟΩΘΗΣΟΥΜΕ την ΝΕΑΝΙΚΗ επιχειρηματικότητα, την καινοτομία τις STARTUPS εταιρείες έτσι ώστε να μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ισραήλ, που παρόλα τα γνωστά προβλήματα που έχει, πρωτοπορεί στο τομέα της καινοτομίας, τονώνοντας παράλληλα και την οικονομία του



  • ·         Σίγουρα ΔΕΝ μπορούμε να ανταγωνιστούμε την ΚΙΝΑ στις Τιμές
  • ·         Ούτε μπορούμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα όπως τους Γερμανούς


¨Έχουμε όμως  (και περηφανευόμαστε για αυτό) ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αποφοίτων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και επιστημόνων στην Ευρώπη, οι οποίοι δυστυχώς είναι άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι στην καλύτερη περίπτωση.  Πρέπει να βρεθούν τρόποι για δημιουργία τέτοιων συνθηκών που να επιστρέψουν τη πραγματοποίηση και  προώθηση ΝΕΩΝ προϊόντων και υπηρεσιών. ΟΧΙ στους ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ αλλά σε άλλες αγορές, σε γειτονικές αγορές, (Χώρες μέσης ανατολής, Μεσογειακές χώρες) με τις οποίες έχουμε πολύ καλές σχέσεις.  Κάποτε τους πωλούσαμε παπούτσια, και ρούχα, καιρός είναι να ξεκινήσουμε να τους πωλούμε Γνώσεις , καινοτόμες υπηρεσίες και προϊόντα.(ως «Ευρωπαϊκή» χώρα που θέλουμε να είμαστε)

Με Δεδομένο Πλέον το ΜΝΗΜΟΝΙΟ και τα ΛΕΦΤΑ που θα μας δώσουν για να τα «Αξιοποιήσουμε» πιστεύω είναι ΚΑΙΡΟΣ να ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ η άθελη «πλύση εγκεφάλου» (επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια)  σε  όλους μας γιατί αυτό μόνο κακό μπορεί να φέρει. Προσπαθήστε να μεταφέρετε και ΜΙΑ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ, ή τουλάχιστον ΜΗΝ την ΣΚΟΤΩΝΕΤE.
Πάρτε παραδείγματα από το εξωτερικό. Στην Αμερική η οποία αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων στις πρόσφατες ομιλίες του ο  νεοεκλεγείς πρόεδρος της Αμερικής κ. Ομπάμα ανέφερε μεταξύ άλλων

  •    " Γνωρίζουμε βαθειά μέσα μας ότι για τις ΗΠΑ τα καλύτερα δεν έχουν έλθει ακόμα"
  •    "Παρά τις διαφορές μας, οι περισσότεροι από εμάς τρέφουν τις ίδιες ελπίδες για το μέλλον της Αμερικής"
  •    "Εκεί είναι που πρέπει να πάμε. Μπροστά"
  •    Επίσης ο αμερικανός πρόεδρος διαβεβαίωσε ότι επιστρέφει στο Λευκό Οίκο "πιο αποφασισμένος και πιο εμπνευσμένος από ποτέ".


Είναι ξεκάθαρο είναι ότι προσπάθεια του κ. Ομπάμα είναι η επικέντρωση  της σκέψης του κόσμου στο μέλλον και στο τι μπορεί να πετύχει, παρά στα Πραγματικά Προβλήματα της οικονομίας.
Εξάλλου πρόσφατα ο Επίτροπος ανταγωνισμού της Ευρωπαικής Ένωσης Joaquin Almunia, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η καινοτομία και η ανταγωνιστικότητα έχουν καίρια σημασία για την στρατηγική της Ευρώπης του 2020».

Επίσης στόχος της στρατηγικής "Ευρώπη 2020" είναι μια ανάπτυξη: έξυπνη, με αποτελεσματικότερες επενδύσεις στην εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτομία, διατηρήσιμη, χάρη στην αποφασιστική μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και σε μια πιο ανταγωνιστική βιομηχανία και χωρίς αποκλεισμούς, με ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στη μείωση της φτώχειας

Πρέπει επιτέλους το περιεχόμενο των «ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ MEDIA” να σταματήσει να περιέχει σε μεγάλο βαθμό θέματα που έχουν σχέση με την «ΤΡΟΙΚΑ» και λοιπά θέματα, να ξεφύγει η επικέντρωση της προσοχής για παραγωγή  συγκεκριμένου επιπέδου Κυπριακών ΔΑΚΡΥΒΡΕΧΤΩΝ παραγωγών (με αμφιλεγόμενα κέρδη) (όπως πολύ εύστοχα διάβαζα πριν λίγο καιρό) και να ξεκινήσει κάτι θετικό, κάποιες νέες παραγωγές, προγράμματα οι  οποίες να δίνουν την ευκαιρία στον κόσμο να ονειρευτεί και στη συνέχεια να δημιουργήσει.  Παράλληλα και οι πολιτικοί θα ξεκινήσουν να ασχολούνται (ή τουλάχιστον να δηλώνουν υποστήριξη) στις νέες αυτές πρωτοβουλίες.

Πρέπει επιτέλους να αντιληφθούμε όλοι ότι δεν εναπόκειται στα χέρια ΜΟΝΟ της τρόικας και των πολιτικών η ανάπτυξη. Πρέπει να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε πως όλοι μας μπορούμε να βοηθήσουμε, ο κάθε ένας με τον δικό του τρόπο,  και πραγματικά να ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ότι αυτό σιγά σιγά θα φέρει την πολυπόθητη ανάπτυξη και την ευημερία.

*Του Γιώργου Κ. Γεωργίου – Ιδρυτή μεταξύ άλλων του KyproEkloges.com (2001), Μέλος του Διοικητικού συμβουλίου ΚΣΕΕΚ (Κυπριακού Συνδέσμου Επιχειρήσεων Έρευνας και Καινοτομίας) και Διευθυντή  της NOVATEX SOLUTIONS LTD

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ του ΑΡΘΡΟΥ (με το δικό μου όνομα) - Απλά ενημερώστε που έχει δημοσιευτεί - Σας ευχαριστώ

Επικοινωνία : george.georgiou@novatexsolutions.eu
Tel: 99456025




https://www.facebook.com/cyprusproducts (ΝΑΙ ΣΤΑ ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ)




ΚΣΕΕΚ
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Έρευνας και Καινοτομίας (ΚΣΕΕΚ) ιδρύθηκε για να αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα των Κυπριακών Επιχειρήσεων που διεξάγουν Επιστημονική και Τεχνολογική Έρευνα και αναπτύσσουν Καινοτόμα Προϊόντα και να προωθεί δράσεις για ενίσχυση των δραστηριοτήτων αυτών με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας των μελών του. Ο Σύνδεσμος ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2010, είναι συνδεδεμένος με το ΚΕΒΕ και σήμερα αριθμεί 30 μέλη ενώ αρκετές άλλες εταιρείες είναι στην διαδικασία ένταξης τους στον ΚΣΕΕΚ. Επιθυμία του Συνδέσμου είναι να συγκεντρώσει όλες τις Κυπριακές επιχειρήσεις που διεξάγουν έρευνα για παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων.




1 σχόλιο:

  1. ωραιος!! http://www.ft.com/cms/s/0/64ec93de-095f-11e1-a20c-00144feabdc0.html#axzz2E2ISzwVI

    "● Avoid the news: read and watch the minimum. Editors believe bad news sells better than good, and in an era of intense media competition, many stories exaggerate and dramatise so as to catch the public’s attention. Brush off the screaming headlines, and your mood will lift."

    ΑπάντησηΔιαγραφή